konštrukčná veľkosť: 250 - 630 mm (priemer obežného kolesa)
vysoko efektívna technológia EC
dozadu zahnuté lopatky
integrovaná regulácia (EC ovládač)
plynulé ovládanie alebo regulácia
Vlastnosti:
Radiálne ventilátory Rosenberg s vysokovýkonnými voľnými obežnými kolesami s dozadu zahnutými lopatkami konštrukčného radu GKHM / GKHS / GKHR tvorí v spojení s elektronicky komutovaným motorom s vonkajším rotorom (motor EC) s novo vyvinutou integrovanou výkonovou elektronikou kompaktnú vzduchotechnickú a konštrukčne optimálnu ventilátorovú jednotku.
Pri vývoji týchto radiálnych ventilátorov došlo u osvedčených motorov s vonkajšími rotormi EC (GD 150) k adaptácii kompaktnej výkonovej elektroniky. Týmto konceptom pohonu vzniká veľmi kompaktná jednotka, u ktorej už nie je treba oddelene montovať regulátor otáčok EC a motor EC.
Voľné obežné kolesá s pohonmi EC sú závislé na konštrukčnej veľkosti a sú dostupné v rôznych konštrukciách:
GKHM - Ventilátorový vstavaný modul
GKHS - Ventilátorový vstavaný modul s vláknitou konštrukciou
GKHR - Motorové obežné koleso bez alebo s voľne pripojenou vtokovou dýzou
Elektrické pripojenie:
Pripojenie k sieti aj kontakty všetkých riadiacich aj signálnych vstupov prebieha priamo na motore. Týmto odpadá nákladné pripojenie pomocou tieneného kábla.
Riadenie počtu otáčok:
Plynulé nastavenie otáčok motora pripojením externého potenciometra (príslušenstvo) alebo externým 0-10 Volt / PWM signálom.
Na stiahnutie:
Voľné obežné kolesá s pohonom EC (Typ: GKHB):
Vlastnosti:
prietoky do 25 000 m³ / h
konštrukčná veľkosť: 450 - 710 mm (priemer obežného kolesa)
vysoko efektívna technológia EC
dozadu zahnuté lopatky
integrovaná regulácia (regulátor otáčok EC)
5-100% plynulo regulovateľné
Vlastnosti:
Radiálne ventilátory Rosenberg s voľnými obežnými kolesami s dozadu zahnutými lopatkami konštrukčného radu GKHM tvorí v spojení s elektronicky komutovaným motorom s vonkajším rotorom (motor EC) s novo vyvinutou integrovanou výkonovou elektronikou veľmi kompaktnú vzduchotechnickú a konštrukčne optimálnu ventilátorovú jednotku.
Elektrické pripojenie:
Ventilátory sú dodávané už pripravené na inštaláciu a sú vybavené ľahko prístupnou skriňou svorkovnice motora. Elektroinštaláciu je nutné vykonávať podľa platných ustanovení, pri rešpektovaní miestnych predpisov. Ku každému motoru je priložené schéma prívodov, z ktorého je zrejmé pripojenie motora. Pripojenie motora je nutné vykonávať iba tieneným káblom, ktorého celková dĺžka nesmie presiahnuť 10 m. Dôsledne dodržiavajte návod na použitie elektronickej komutačnej jednotky.
Riadenie počtu otáčok:
Plynulé nastavenie otáčok motora pripojením externého potenciometra (príslušenstvo) alebo externým 0-10 Volt / PWM signálom.
Na stiahnutie:
Voľné obežné kolesá (Typ: DKHM):
Vlastnosti:
prietoky do 15 000 m³ / h
konštrukčná veľkosť: 250 - 630 mm (priemer obežného kolesa)
asynchrónny motor s vonkajším rotorom
dozadu zahnuté lopatky
svorkovnice, alternatívne bočné resp. axiálne káblové prevedenie
kompaktný, priestorovo úsporný spôsob konštrukcie
Vlastnosti:
Ventilátory sú koncipované hlavne pre prístrojové vstupy a využívajú sa predovšetkým v klimatizačných zariadeniach, hygienických prístrojoch a vzduchotechnických zariadeniach. U vývoja obežných kolies s dozadu zahnutými lopatkami pre použitie bez špirálovej skrine bola kladená mimoriadna dôležitosť na optimalizáciu stupňa účinnosti veľkej škály výkonových charakteristík a súčasne pre maximálnu optimalizáciu hladiny hluku. Ventilátory sú určené na prepravu vzduchu a iných neagresívnych plynov a pár. Hnacím motorom sú tu asynchrónne motory s vonkajším rotorom. Vedľa prevedenia formou modulovej konštrukcie (DKHM) možno tieto ventilátory získať ako motorové obežné koleso (DKHR).
Obežné kolesá:
Obežné kolesá s 8 dozadu zahnutými lopatkami sa vyrábajú z hliníkového plechu (AlMg3) a spoločne s nábojom obežného kolesa alebo motorom s vonkajšími rotorom sú na dvoch úrovniach dynamicky a staticky vyvážené v súlade so stupňom kvality G 2.5 / G 6.3 podľa DIN ISO 21940-11 . Na želanie možno obežné kolesá zhotoviť z oceľového plechu a potiahnuť plastom. Smer otáčok obežných kolies je sériovo pravý (pri pohľade zo strany sania) V prípade zlého smeru otáčok (otáčanie pri zakrivení dopredu) existuje riziko preťaženia motora. Preto je nutné vždy ešte pred uvedením do prevádzky skontrolovať smer otáčok.
Elektrické pripojenie:
Elektrické pripojenie je cez priloženú pripojovaciu skriňu s krytím IP44.
Na stiahnutie:
Voľné obežné kolesá (Typ: DKNB):
Vlastnosti:
prietoky do 60 000 m³ / h
konštrukčná veľkosť: 250 - 1000 mm (priemer obežného kolesa)
dozadu zahnuté lopatky
štandardné motory IEC v prevedení uchytenia IMB3
univerzálne použitie vo všetkých montážnych polohách
kompaktný spôsob konštrukcie
Vlastnosti:
Modul ventilátora s motorovou konzolou na základnom ráme. Vtoková dýza je naskrutkovaná a je nastavená optimálna hĺbka ponorenia. Celú jednotku je možné pomocou vibračných či pružinových tlmičov nastaviť. Na vyžiadanie možná voľba hnacieho motora v prevedení IMB3, IMB5. Štandardné prevedenie pre inštaláciu je s horizontálnym hriadeľom motora, doplnením nosnou lištou možno modul zavesiť ako variantu s vertikálnou hriadeľom motora. Modul ventilátora bez základného rámu. Vtoková dýza je naskrutkovaná a je nastavená optimálna hĺbka ponorenia. Hnací motor v prevedení IMB5.
Motory:
Štandardné trojfázové motory IEC v prevedení IMB3 resp. IMB5. Ochrana IP55, 400V / 50Hz, tepelná trieda F. Motory sú vhodné pre prevádzku s meničom kmitočtu. Pri sprevádzkovaní a údržbe je nutné dbať na detailné údaje výrobcu motora predovšetkým s ohľadom na predpokladané stavebné opatrenia pre ochranu motora.
Ochrana motora:
Všetky motory majú vo vinutí vložený termistor (motory s termokontaktmi na vyžiadanie), tieto samostatné kontrolujú teplotu vinutia. Pri riadnom pripojenie je motor chránený pred preťažením, výpadkom fázy, úplným zabrzdením a pred príliš vysokou teplotou prepravovaného média. Prístroje dodávané na ochranu motora obsahujú v prevedení MSD1 K zariadenie na ochranu motora v spojení s termistorom. Termistor môžu byť spravidla pripojené aj priamo k používanému frekvenčnému meniču.
Elektrické pripojenie:
Hnací motor má vyvedený kábel. Elektrické pripojenie cez voľne priloženú pripojovaciu skriňu s krytím s krytím IP44.